کد قالب کانون انواع معماری

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1479
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 1479
بازدید ماه : 1707
بازدید کل : 154363
تعداد مطالب : 2266
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 29 فروردين 1402

انواع معماری

معماری برای برآوردن ملزومات یک فرد یا گروه شکل گرفته است. در این فرآیند، معماران به سبب موانعی که قوانین اقتصادی ایجاد می‌کند، امکان تقلید از هم صنفی‌های خود جهت تولید آثاری که تقاضایی برای آن وجود ندارد را از دست می‌دهند. بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که انواع معماری به شکل‌های اجتماعی آن جامعه بستگی دارد.

انواع معماری در یک دسته بندی کلی وساده به معماری داخلی، اسلامی، دولتی، تفریحی، رفاهی، آموزشی، تجاری و صنعتی تقسیم بندی می‌شود که با توجه به گستردگی این مبحث موضوع انواع معماری را در مقاله‌ای دیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

معمار کیست؟

معمار متخصصی حرفه ای است که ساختمان ها را برنامه‌ریزی و طراحی می‌کند و به طور کلی نقش اساسی در ساخت آنها ایفا می‌کند. معماران در زمینه‌ی هنر و علمِ طراحی ساختمان آموزش می‌بینند. همچنین براساس اینکه مسئولیت ایمنی ساکنان ساختمان را نیز بر عهده دارند، باید دارای مجوز حرفه‌ای باشند.

معمار کسی است که عاشق طراحی است و به طور خاص آموزش دیده و مجوز کار در برنامه ریزی و طراحی ساختمان ها را دارد.

جنبه‌های نقش یک معمار به اندازه کارشان متنوع و جذاب است. معمارن افرادی حرفه‌ای هستند که فرآیند ایجاد فضاهای کاربردی، از مفهوم و طراحی تا تحقق کامل آن طرح ها را هدایت می کنند.

معماری، هنری است که دست در دست علم کار می‌کند تا مکان‌هایی طراحی شود که مردم بتوانند در آن زندگی کنند، غذا بخورند، کار کنند و بازی کنند. نقش یک معمار به عنوان رهبر پروژه‌های مختلف، از چیزی به کوچکی اضافه شدن به خانه شخصی، تا چیزی به بزرگی یک بیمارستان، محوطه دانشگاه یا کل محله، گردآوری ایده‌ها و دیدگاه‌های خلاقانه است.

معماران باید مشتری و نیازهای کسانی که از فضای جدید استفاده خواهند کرد را در نظر داشته باشند که ما این موضوع را در درس نوشته‌ای با عنوان بازاریابی معماری مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

 

نقش و مسئولیت معمار

معماران فقط در طراحی یک ساختمان نقش ندارند. به عنوان یک متخصص دارای مجوز، آنها همچنین مسئول ایمنی عمومی و نظارت بر پروژه‌ها هستند. نقش آنها در هر مرحله از ساخت ساختمان مهم است؛ از مفهوم اولیه تا مراسم افتتاحیه‌ی پس از اتمام ساختمان.

جنبه‌های کار را می‌توان به سه نقش یا فاز اصلی تقسیم کرد:

  • طراحی
  • مستند‌سازی
  • ساخت و ساز

در نقش طراحی، یک معمار توسط کارفرما استخدام می‌شود تا طرح‌های دقیقی از یک مفهوم یا ایده‌ای را که به ذهن سفارش دهنده پروژه آمده، به واقعیت تبدیل کند. این بخش از نقش علاوه بر نیاز به ایده‌های طراحی خلاقانه و دانش فنی، مسئولیت زیادی را نیز در بر می‌گیرد.

نیاز هایی چون رعایت مقررات ساختمانی و ایمنی، مقررات برنامه‌ریزی محلی و محدودیت‌های وجود. بسته به پروژه، ممکن است قوانینی در مورد حفظ محیط زیستِ محلی یا هر بخش تاریخی یک ساختمان وجود داشته باشد.

جلسات منظم مشتری برای ایجاد الزامات و بحث در مورد پیشنهادات طراحی دقیق مهم است. همچنین هدایت تیمی از دیگر متخصصانی که در این مرحله از پروژه کار خواهند کرد، از جمله مهندسان، طراحان و سرمایه‌داران اهمیت ویژه‌ای دارد.

در مرحله مستندسازی، مسئولیت‌ها عبارتند از ثبت طرح روی کاغذ، تولید نقشه‌های دقیق و استفاده از نرم‌افزار های متفاوت برای امکان‌سنجی طرح است. این مرحله می‌تواند شامل بازنگری و ترسیم مجدد باشد تا تغییرات را بر اساس الزامات، بودجه و مقررات مشتری در بر گیرد. پس از تکمیل اسناد طراحی، مجموعه‌ی دومی از اسناد وجود دارد که باید تولید شوند.

این مجموعه، اسناد ساخت و ساز است که طرح را به دستورالعمل‌ها و مشخصات فنی برای پیمانکاران و کارشناسان ساخت و ساز تبدیل می‌کند. هنگامی که پروژه به مرحله ساخت و ساز رسید، معمار در بازدید از محل و جلسات، نظارت بر ساخت و امضای بخش های مختلف کار، مذاکره با پیمانکاران و رسیدگی و رفع مشکلات پیش آمده، شرکت خواهد کرد.

علاوه بر این، معماران نقشی به عنوان مدیریت دفتر معماری را بر عهده دارند که چنین شرح وظایف و مسئولیت هایی را به همراه دارد:

  • اداره مشاغل کوچک و مدیریت تیم های کارکنان
  • بازاریابی معماری . کمک به بازاریابی شرکت خود و حصول اطمینان از دریافت کار های جدید
  • ارتباط موثر با کارفرما برای خلق ساختمان‌هایی که نیازهای مشتریان را برآورده می‌کند
  • بودجه بندی، هماهنگی و نظارت بر پروژه ها
  • تبدیل ایده‌ها به نقشه و اسناد طرح کلی
  • گنجاندن جزئیات مکانیکی، برقی، لوله‌کشی و سایر جزئیات در طرح
  • هماهنگی با قوانین ساختمان و مقررات منطقه بندی
  • کسب تأیید پروژه و مجوزهای لازم از مراجع نظارتی
  • تهیه اسناد ساختمانی با اطلاعات دقیق ساختاری و مادی
  • همکاری با پیمانکاران در مرحله ساخت
  • محافظت از سلامت، ایمنی و رفاه ساکنان آینده ساختمان‌های خود

کار یک معمار با محدودیت بودجه، خواسته های کارفرما، کدهای ساختمان و بسیاری دیگر از نگرانی های عملی، محدود شده است. در تمام این محدودیت ها، یک معمار تنها ۱۵ درصد آزادی دارد تا هنر خود را ارائه دهد.

 

شغل معماری

در این ویدئو کوتاه به ابعاد مخلتلف معماری و سوال شغل معماری چیست پاسخ داده شده است؛ اینکه یک معمار با چه فعالیت هایی درگیر است، با چه مخاطبانی روبرو است و به چه مهارت های ضروری نیاز دارد.

 مسیر شغلی (شاخه های اصلی)

امروزه چندین « شغل معماری » مختلف زیر چتر معماری وجود دارد. برخی از این نقش‌های تخصصی عبارتند از:

  • معمار طراحی. معماران طراحی بیشتر با تصور رایج معمار مطابقت دارند. آنها مسئول طراحی کلی پروژه هستند. آنها نیازهای کارفرما را تفسیر می‌کنند، محل ساختمان و محیط اطراف را تجزیه و تحلیل می‌کنند، بودجه را در نظر می‌گیرند و طرحی را در این پارامترها خلق می‌کنند.

 

  • معمار فنی. معماران فنی مسئول جزئیات دقیق برنامه‌ریزی ساختمان هستند و اطمینان حاصل می‌کنند که با موفقیت ساخته می‌شود و کار می‌کند. معماران فنی نقشه‌های ساختمانی تولید می‌کنند و در مدیریت ساختمان مشارکت می‌کنند. پروژه‌های کوچکتر ممکن است نقش‌های طراحی و فنی را از هم جدا نکنند، اما برای پروژه‌های بزرگتر، مانند ساختمان‌های اداری، معماران فنی معمولاً ضروری هستند.

 

  • مدیر پروژه. خلق ساختمان‌های جدید یک تلاش پیچیده است و مدیران پروژه، یک برنامه کاری تهیه می‌کنند و روزانه بین بسیاری از اعضای مختلف تیم هماهنگی بوجود می‌آورند. مدیران پروژه برای برقراری ارتباط با همه‌ی طرف‌ها، حل مشکلات و رهبری، به دانش عمیقی از فرایند معماری نیاز دارند.

 

  • طراح داخلی. در پروژه‌های بزرگ، طراحان داخلی نقش جداگانه‌ی مهمی را ایفا می‌کنند؛ نقشی که به بهترین شکل تجربه‌ی ساکنان ساختمان را شکل می‌دهد. طراحان داخلی چیدمان دیوار‌ها و درهای غیر باربر را تعیین می‌کنند، مصالح و نحوه‌ی تکمیل پروژه را انتخاب می‌کنند، پریز‌ها را قرار می‌دهند، نورپردازی می‌کنند و حتی مبلمان را انتخاب می‌کنند. همه اینها با توجه به نیاز‌های مشتری و قوانین ساختمان است.

 

  • معمار منظر. معماران منظر فضا‌های بیرونی مانند پارک‌ها و باغ‌ها و همچنین سازه‌های خاصی را در آنها طراحی می‌کنند. معماران منظر به مهارت‌های مشابه معماران دیگر، به علاوه مهارت‌های اضافی مانند مدیریت سیلاب، طراحی، کاشت و برنامه ریزی پایداری نیاز دارند. فردریک لا اولمستد، طراح پارک مرکزی شهر نیویورک، اولین فردی بود که از عنوان “معمار منظر” استفاده کرد. امروزه سازمان‌هایی مانند انجمن معماران منظر آمریکا و موسسه معماری منظر بریتانیا مجوز معماران منظر را ارائه می‌دهند. از آنجا که برنامه‌ریزی شهری قرن بیست و یکم بر فضاهای سبز تأکید بیشتری می‌کند، اهمیت معماری منظر در حال افزایش است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: معماری
برچسب‌ها: هنرشناسی